Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

Japplet projesinin oluşturulması japplet standart metotları ve metotların görevleri

 

 

 JApplet Projesinin Oluşturulması:

 

  • Application uygulaması Masaüstünde çalışırken,

 

  • Java applet uygulaması Web yani tarayıcı üzerinde çalışır.

 

İlk adımımız Java / Class Library' e girmek.

JApplet Projesinin Oluşturulması JApplet standart metotları ve metotların görevleri

 

 Çıkan pencereden Java Class Library'i seçeriz.

 


Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

   Daha sonra ise JApplet oluşturucaz.

 

 Bu adımdan sonra JApplet oluşturmanın 2 yolu var;

 

  1. New File menüsünden Java - JApplet seçilir.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

Kısayol Tuşu ise CTRL + N ' dir.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

New File dedikten sonra ise Java dan JApplet seçilir.

 

  2. Yolu ise projenin hemen altında bulunan Source Packages den New denir.Daha sonra ise JApplet seçilir.

 

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

 JApplet kod sayfası geldikten sonra ise yazıcağımız kod:

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

 Bu kod ekrana mavi tonda yazı yazmamızı sağlar.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması
Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

Yazdığımız bu kodu Shift+F6 veya Debug'dan(Ctrl+Shift+F5) çalıştırabiliriz.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

 Ctrl + Shift + F5 bölümünün yeri.Kısaca kod buradan da çalıştırılır.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

 Yazdığımız kodun çıktısı:

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

HTML olarak açmak için; Belgelerim / NetBeansProjects/  JavaLibrary 5/ build'den .html uzantılı dosyayı çalıştırırız.

 

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

Belgeler dosyasına  gireriz.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

  NetBeansProject dosyasına gireriz.

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

    Kodumuzun bulunduğu dosyaya gireriz.

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

Build dosyasına gireriz.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

internet dosyasını açmak için İlk JAppletÖrnegi dosyasına gireriz.

 

Japplet Projesinin Oluşturulması Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

 

  JApplet İçerisinde yer alan metotlar;

                                               Japplet Projesinin Oluşturulması
Japplet Standart Metotları Ve Metotların Görevleri

  1. İnit:

İnit komutu kısaca başlayıcıdır. Yani komut olarak ilk çağrılan fonksiyondur.nit metodu applet sınıfı yüklenmeden önce çalışan özel bir methodtur. Applet sınıfından kalıtılarak gelmiştir ve üzerine yazılarak ( Override ) işlem yapılır.

 

        2. Start:

 

İnitten sonra çağrılan komuttur.Applet durmuş şekilde ise applet ı yeniden devreye sokar yani applet bir daha çağrılır.

 

        3. Stop:

Eğer çalışan bir applet dosyasının bulunuduğu sayfadan başka bir URL’ye geçiş yaparsanız veya sayfanızı tamamen kapatırsanız. Applet sınıfında ilk olarak “stop” methodu çalışır. Stop methodu da “Applet” sınıfından kalıtılarak gelmiştir ve üzerine yazılarak kullanılır.

 

        4. Destroy:

Applet bulunan sayfalarınızdan birini kapattığınızda veya başka bir URL’ye geçtiğinizde, ilk olarak stop methodu ardından son olarak çöp toplayıcı method çalışır. Bu methodu tetikleyen method “destroy” methodudur. Destroy methodu Applet sınıfından kalıtılarak gelir ve genellikle üzerine yazılmaz.

 

         5. Paint:

bu method parametre olarak Graphics sınfından bir nesne alır, JVM tarafından gönderilen cizim nesnesi kullanılarak Appletler üzerine çizim işlemleri yapılabilir.

 

                                          CREATOR -> INIT -> START <--> STOP-> DESTROY

 

 

Muhammed Adnan Ünalan

Yorumunuzu Ekleyin


Yükleniyor...
Yükleniyor...