Açı Bulma Oyunu
Bir üçgene ait iki açı bilgisayar tarafından rastgele belirleniyor ve bizden üçüncü açıyı bulmamız isteniyor. İki farklı paket yapısı kullanılmıştır.
Paket Yapısı
RastGele.java dosyası
package Paket2;
public class RastGele {
public static int Rastgelesayi() {
return (int) (Math.random() * 100);
}
}
public class RastGele {
public static int Rastgelesayi() {
return (int) (Math.random() * 100);
}
}
AcilBul.java dosyası
package Paket1;
import Paket2.RastGele;
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.JOptionPane;
public class AciBul extends Applet implements ActionListener{
TextField GirilenAci = new TextField(10);
Label Aci1=new Label();
Label Aci2=new Label();
Label TahminSayisi=new Label();
Button Tamam = new Button("Tamam");
Button YeniOyun = new Button("Yeni Oyun");
int Aci1Degeri, Aci2Degeri, TahminEtmeSayisi;
public void init() {
add(GirilenAci);
add(Aci1);
add(Aci2);
add(Tamam);
add(YeniOyun);
add(TahminSayisi);
Tamam.addActionListener(this);
YeniOyun.addActionListener(this);
RastGeleSayiyiYaz();
}
public void RastGeleSayiyiYaz(){
Aci1Degeri=RastGele.Rastgelesayi();
Aci2Degeri=RastGele.Rastgelesayi();
Aci1.setText(Integer.toString(Aci1Degeri));
Aci2.setText(Integer.toString(Aci2Degeri));
}
public void actionPerformed(ActionEvent Olay){
if(Olay.getSource()==Tamam){
TahminEtmeSayisi++;
int ArananAci=180-Aci1Degeri-Aci2Degeri;
if(Integer.parseInt(GirilenAci.getText())==ArananAci){
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Tebrikler " + TahminEtmeSayisi + ". denemenizde buldunuz " + ArananAci+" değerini");
}
else TahminSayisi.setText("Yeniden deneyin!. " + TahminEtmeSayisi + ". denemenizde hala bulamadınız");
}
if(Olay.getSource()==YeniOyun){
Aci1.setText("");
Aci2.setText("");
GirilenAci.setText("");
TahminSayisi.setText("Açıyı hesaplayın bakalım");
RastGeleSayiyiYaz();
}
}
}
import Paket2.RastGele;
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.JOptionPane;
public class AciBul extends Applet implements ActionListener{
TextField GirilenAci = new TextField(10);
Label Aci1=new Label();
Label Aci2=new Label();
Label TahminSayisi=new Label();
Button Tamam = new Button("Tamam");
Button YeniOyun = new Button("Yeni Oyun");
int Aci1Degeri, Aci2Degeri, TahminEtmeSayisi;
public void init() {
add(GirilenAci);
add(Aci1);
add(Aci2);
add(Tamam);
add(YeniOyun);
add(TahminSayisi);
Tamam.addActionListener(this);
YeniOyun.addActionListener(this);
RastGeleSayiyiYaz();
}
public void RastGeleSayiyiYaz(){
Aci1Degeri=RastGele.Rastgelesayi();
Aci2Degeri=RastGele.Rastgelesayi();
Aci1.setText(Integer.toString(Aci1Degeri));
Aci2.setText(Integer.toString(Aci2Degeri));
}
public void actionPerformed(ActionEvent Olay){
if(Olay.getSource()==Tamam){
TahminEtmeSayisi++;
int ArananAci=180-Aci1Degeri-Aci2Degeri;
if(Integer.parseInt(GirilenAci.getText())==ArananAci){
JOptionPane.showMessageDialog(null, "Tebrikler " + TahminEtmeSayisi + ". denemenizde buldunuz " + ArananAci+" değerini");
}
else TahminSayisi.setText("Yeniden deneyin!. " + TahminEtmeSayisi + ". denemenizde hala bulamadınız");
}
if(Olay.getSource()==YeniOyun){
Aci1.setText("");
Aci2.setText("");
GirilenAci.setText("");
TahminSayisi.setText("Açıyı hesaplayın bakalım");
RastGeleSayiyiYaz();
}
}
}
Yorumunuzu Ekleyin