Scratch ile Sahne (Dekor) Geçişi
Scratch kuklası sahneler arasında yürüyor...
Bu uygulamanın amacı dekorlar (sahneler) arasında geçiş yapmak. Bir butona tıklamayla daha önceden belirlenen dekora geçiş yapacağız.
Bu uygulama ile aşağıdaki becerileri kazanacaksınız.
- Dekorlar arası geçiş yapma
- Sahnede bulunan herhangi bir figüre tıklama
- Blokları kullanma
Uygulamanın amacı sahnede yer alan hayvanları tıklayarak nerede yaşadıklarına dair dekorun değişmesi
- Adım: Kütüphaneden veya daha önceden bilgisayarda yer alan 3 tane hayvan figürünü ve bir tane butonu sahneye ekliyoruz.
2. Adım: Dekorlarımızı seçiyoruz. Dekorlarımızı ister kütüphaneden ister bilgisayarımızda daha önceden kaydedilen resimlerden seçebilirsiniz. Seçtiğimiz dekorların ve eklediğimiz butonun üzerine yazı yazmamız gerekiyor. Seçtiğimiz dekora uygun yazılarımızı yazıyoruz. Örneğin kutup ayısının yaşadığı yerler kutuplar diye yazmasını istiyoruz. Bunun için aşağıdaki resimde görüldüğü gibi yazı yazacağımız dekoru seçip “T” butonuyla yazımızı yazıyoruz. Yazı yazarken Türkçe karakter sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu sorunu çözmek için Scratch Türkçe Karakter Sorunu makalemizi inceleyebilirsiniz.
3. Adım: Dekor ve nesne yerleşimlerini yaptıktan sonra sıra bloklarla çalışmaya geldi. Bunun için kullanacağım figürü seçip aşağıdaki resimde görünen blokları kullanıyorum. Bu blokları uygulamadaki tüm bloklar için kullanabiliriz. Sadece dekorları değiştirmeniz yeterli.
4. Adım: Burada ise ilk dekorumuzu seçip yeşil bayrağa tıkladığımızda tekrar başa dönmesini sağlamak. Bunun için Aşağıdaki blokları kullanmamız yeterli.
Artık uygulamamız hazır. Sizde bu uygulama üzerinde rahatlıkla geliştirme yapabilirsiniz. Sizin yaratıcılığınıza kalmış durumda.
Basit Sahne (Dekor) Geçişi Uygulaması
En az iki farklı dekor ekliyoruz.
Kukla için yazılması gereken kodlar.
Gelişmiş Sahne (Dekor) Geçişi Uygulaması
Öncelikle 4 dekor ekliyoruz.
Kuklamız için sadece sağa sola dönme özelliğini ekliyoruz.
Yon adında bir değişkenimiz var bu kuklamızın şu anki yönünü bize veriyor.
Sağ oka basıldığında öncelikle kuklanın yönünün değişip değişmediğini kontrol ediyoruz.
Eğer sahne dışına çıkarsa konumunu ve dekoru değiştiriyoruz.
Uygulamayı şu adreste bulabilirsiniz
Kaynak