Scratch Basit Hareket Kodları
Kukla, fare ve klavye işlemleri
Karakterin sürekli 15 derece dönmesini sağlayan kod
Karakterin, sürekli olarak fareyi takip etmesini sağlayan kod
Sahnedeki karakterin, fare ile aynı noktada bulunmasını sağlayan kod
Kuklayı Tuşlarla Kontrol
Eğer, yukarı ok tuşuna basılı ise, yukarı (0) yönüne dönecek ve 10 adım gidecek.
Eğer, aşağı ok tuşuna basılı ise, aşağı (180) yönüne dönecek ve 10 adım gidecek.
Eğer, sağ ok tuşuna basılı ise, sağ (90) yönüne dönecek ve 10 adım gidecek.
Eğer, sol ok tuşuna basılı ise, sol (-90) yönüne dönecek ve 10 adım gidecek.
Tuşlarla yönlendirme örneği
Ekrandaki yarasa karakterini sola, sağa ve ileri, geri hareket ettirelim.
Tek bir sürekli tekrarla yerine şu şekilde de kullanabiliriz.
Yukardaki örneği şuradan deneyebilirsiniz.
Kaynak
Yorumunuzu Ekleyin