Scratch ile Flappy Bird Oyunu

 

Scratch programını kullanarak hazırlamış olduğumuz Flappy Bird oyunu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi içeriğinde rahatlıkla kullanabileceğimiz bir uygulamadır.
Flappy Bird Oyununu tasarlayabilmemiz için eklememiz gereken kuklalar ve sahne şu şekilde olmalıdır:

  • Sahne olarak Flappy Bird oyunundaki arkaplanlardan birini tercih ettik. İsterseniz farklı bir dekor kullanabilirsiniz. 

Scratch ile Flappy Bird Oyunu

 

  • Eklenecek kuklalar Bird ve Engel olmak üzere 2 adettir. Burada da farklı kuklalar kullanmayı tercih edebilirsiniz.?

Scratch ile Flappy Bird Oyunu

 

  • Engel kuklasının her seferinde aynı gelmesini engellemek için komut olarak rastgele bir kılığa geçmesini sağlayacağız. Bu sebeple engel kuklası seçili iken "kılıklar" sekmesine gelerek kuklaya sağ tıklıyoruz "kopyasını çıkar" diyerek kuklayı çoğaltıyoruz. Daha sonra diğer kılıklar üzerinde değişiklik yaparak farklı bir engel oluşturuyoruz. İstediğiniz kadar kopyasını çıkarma işlemi yapabilirsinizScratch ile Flappy Bird Oyunu

Bird Kuklasına eklenecek komutlar şu şekilde olmalıdır:

Scratch ile Flappy Bird Oyunu
        Komutların Açıklaması:

?1. Dizi:

  • Tıklanınca: Yeşil bayrağa tıklandığında altına eklenen komutları çalıştırmak için kullanılır.
  • Büyüklüğü %10 yap: Uygulamada kullandığımız "bird" kuklasının boyutları ile ilgili değişiklikler yapacağımızdan dolayı başlangıçta ayarlamış olduğumuz haline dönebilmesi için bu komutu kullanılmıştır. Sizin yapacağınız uygulamada buradaki değerler değişiklik gösterebilir.
  • x:-202 y: 115 noktasına git: Bird kuklası için bir başlangıç noktası belirlemek için kullanılır. Kuklayı başlatmak istediğiniz noktaya sürükleyerek x ve y koordinatlarını belirleyebilirsiniz.
  • Sürekli Tekrarla: İçerisine eklenen komutların sürekli kontrol edilmesini sağlar.
  • Eğer "boşluk tuşu basılı (mı?)" ise: Boşluk tuşuna basılı ise içerisine eklenmiş olan komutları çalıştırır. 70 yönüne dönerek y değerini 3 arttırır. Yani kuklanın hafif yukarı yönlü dönmesini ve yukarı doğru hareket etmesini sağlar.
  • Değilse: Boşluk tuşuna basılı olmadığı durumlarda içerisine eklenmiş olan komutları çalıştırır. 110 yönüne dönerek y değerini -3 arttırır. Yani kuklanın hafif aşağı yönlü dönmesini ve aşağı doğru hareket etmesini sağlar.
  • Eğer "Engel 'e değdi (mi?)"  veya "… rengine değdi (mi?)" ise: Engel kuklasına veya zeminde bulunan renge değdiği zaman içerisine eklenen komutları çalıştırır. Hayalet etkisini 25 arttırarak kuklanın görünmez olması sağlanır ve "yandı" haberi gönderilir.

?2. Dizi:

  • ?"yandı" haberi gelince: Yandı haberi geldiğinde içerisine eklenen komutları çalıştırır.
  • görsel etkileri temizle: Bu komut kuklaya uygulanan hayalet etkisini ortadan kaldırarak tekrar görünür hale getirir.
  • 90 yönüne dön: Kuklanın tekrar 90 yönüne (sağ) dönmesini sağlar.
  • x:3 y:2 noktasına git: Kuklayı sahenin orta kısmına gönderir.
  • büyüklüğü %40 yap: Kuklanın daha büyük görünmesini sağlar. Daha önce kuklanın büyüklüğünü %10 olarak ayarlamıştık. Bu komutlardaki değerler isteğinize göre değişiklik gösterebilir veya kullanmamayı da tercih edebilirsiniz.
  • "tekrar denemek için yeşil bayrağa tıkla" de: Kuklanın konuşma balonu içerisinde "tekrar denemek için yeşil bayrağa tıkla" yazısının görünmesini sağlar.
  • Kuklanın diğer dizilerini durdur: Kuklaya ait olan diğer dizinin çalışmasını durdurur. Böylelikle yandı haberi geldiğinde oyunun devam etmesini engellemiş oluruz.

?Engel Kuklasına eklenecek komutlar şu şekilde olmalıdır:

Scratch ile Flappy Bird Oyunu

Komutların Açıklaması:

?1. Dizi:

  • Tıklanınca: Yeşil bayrağa tıklanınca altına eklenen komutları çalıştırır.
  • Gizlen: Kuklanın gizlenmesini sağlar.
  • Sürekli Tekrarla: İçerisine eklenen komutları sürekli çalıştırır.
  • "0.5 ile 2 arasında bir sayı (tut)" saniye bekle: 0.5 ile 2 arasında bir sayı kadar saniye beklemesini sağlar.
  • "kendim" ikizini yarat: Sürekli tekrarla komutunun içerisinde yer aldığı için belli saniye aralıkları ile kendisinden oluşturur.

?2. Dizi:

  • İkiz olarak başladığımda: Kukla kendisinden oluşturduğunda altına eklenen komutları çalıştırır.
  • Görün:  İkizin görünür hale gelmesini sağlar.
  • "1 ile 3 arasında bir sayı (tut)" kılığına geç: Yukarıda engel kuklasına 3 adet kılık eklemiştik. Bu kılıklar arasından rastgele seçim yaparak o kılığa geçiş yapar.
  • x:250 y:31 noktasına git: Engel kuklasının sahnenin sol tarafından başlaması için belirlemiş olduğumuz koordinat noktasına gider.
  • 95 defa tekrarla: İçerisine eklenen komutları 95 defa çalıştırır.
  • x'i -5 arttır: 95 defa x'i -5 arttırarak sola doğru hareket etmesini ve sahnenin sonuna gelmesini sağlar.
  • Bu ikizi sil:Engel kuklazının oluşturulan ikizi sahnenin sonuna geldiğinde silinir.

?3. Dizi:

  • Yandı haberi gelince: Yandı haberi geldiğinde içerisine eklenen komutları çalıştırır.
  • Kuklanın diğer dizilerini durdur: Kuklanın diğer dizilerin çalışmasını durdurur. Böylelikle yanma gerçekleştiğinde ekranda hareket etmesini durdurmuş oluruz.

Kaynak

 
Yorumunuzu Ekleyin


Yükleniyor...
Yükleniyor...