Hayalet Avcısı

Ekrana çıkıp kaybolan hayaletleri yakalayıp, puan toplayın.

1. Adım: Bir hayalet animasyon

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Yeni bir Scratch projesi başlatın ve projenin boş olması için cat sprite'i silin. Çevrimiçi Scratch editörünü jumpto.cc/scratch-new adresinde bulabilirsiniz .

  • Yeni bir hayalet sprite ve uygun bir sahne fonu ekleyin.

    Hayalet Avcısı
  • Bu kodu hayaletinize ekleyin, böylece art arda görünüp kaybolur:

    
     
    when flag clicked forever hide wait
    1
    secs show wait
    1
    secs end
  • Yeşil bayrağa tıklayarak hayaletin kodunu test edin.

Projeni sakla

Adım 2: Rastgele hayaletler

Hayaletinizi yakalamak gerçekten kolay, çünkü hareket etmiyor!

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Aynı konumda kalmak yerine, Scratch'ın rastgele x ve y koordinatlarını seçmesine izin verebilirsiniz. Aşağıdaki gibi görünmesi için, hayalet kodunuza bir {.blockmotion} bloğu ekleyin:

    Hayalet Avcısı
  • Hayaletinizi tekrar test edin ve her seferinde farklı bir yerde göründüğünü fark etmelisiniz.

Projeni sakla

Zorluk: Daha fazla rastgelelik

Hayaletinizi {.blockcontrol} görünmeden önce rastgele bir süre bekletir misiniz? Hayaletinizi her görünüşte rastgele bir boyuta getirmek için set size {.blocklooks} bloğunu kullanabilir misiniz?

Projeni sakla

Adım 3: Hayaletleri yakalamak

Oyuncunun hayaletleri yakalamasına izin verelim!

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Oyuncunun bir hayalet yakalamasına izin vermek için şu kodu ekleyin:

    
     
    when this sprite clicked hide
  • Projenizi test edin. Hayaletleri göründüğü gibi yakalayabilir misin? Hayaletleri yakalamakta zorlanıyorsanız, bu butona tıklayarak oyunu tam ekran modunda oynayabilirsiniz:

    Hayalet Avcısı

Zorluk: Bir ses eklemek

Her hayalet yakalandığında ses çıkarır mısın?

Projeni sakla

4. Adım: Puan ekleme

Puanı tutarak işleri daha ilginç hale getirelim.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Oyuncunun puanını korumak için koyacak bir yere ihtiyacınız var. Değişken , puan gibi değişebilen verileri depolamak için kullanılan bir yerdir.

    Yeni bir değişken oluşturmak için, 'Komut Dosyaları' sekmesine tıklayın, Data {.blockdata} seçeneğini seçin ve ardından 'Değişken Yap' seçeneğini tıklayın.

    Hayalet Avcısı

    Değişkenin adı olarak 'score' yazın, tüm sprite'ler için uygun olduğundan emin olun ve oluşturmak için 'OK' düğmesini tıklayın. Daha sonra, score {.blockdata} değişkeninizle kullanabileceğiniz birçok kod bloğu göreceksiniz.

    Hayalet Avcısı

    Ayrıca sahnenin sol üst köşesinde skoru göreceksiniz.

    Hayalet Avcısı
  • Yeni bir oyuna başladığında (bayraklara tıklayarak), oyuncunun puanını 0'a ayarlamalısınız:

    
     
    when flag clicked set to
    0
  • Ne zaman bir hayalet yakalanırsa, oyuncunun puanına 1 eklemelisin:

    Hayalet Avcısı
  • Programınızı tekrar çalıştırın ve bazı hayaletleri yakalayın. Puanınız değişiyor mu?

Projeni sakla

Adım 5: Bir zamanlayıcı ekleme

Oyununuzu daha ilginç hale getirebilirsiniz, oyuncuya mümkün olduğu kadar çok hayalet yakalamak için sadece 10 saniye vererek.

Etkinlik Kontrol Listesi

  • Kalan süreyi saklamak için başka bir değişken kullanabilirsiniz. Sahneye tıklayın ve 'time' adında yeni bir değişken oluşturun:

    Hayalet Avcısı
  • Zamanlayıcının bu şekilde çalışması gerekir:

    • Zamanlayıcı 10 saniyede başlamalıdır;
    • Zamanlayıcı her saniye geri sayılmalıdır;
    • Zamanlayıcı 0 olduğunda oyun durmalı.

    İşte size sahne için ekleyebileceğiniz kod:

    
     
    when flag clicked set to
    10
    repeat until
    time
    =
    0
    wait
    1
    secs change by
    -1
    end stop

    time = 0 koduna repeat until şu şekilde eklersiniz:

    Hayalet Avcısı
  • 'Time' değişken ekranınızı sahnenin sağ tarafına sürükleyin. Değişken göstergeye sağ tıklayabilir ve zamanın gösterilme şeklini değiştirmek için 'büyük okuma' seçebilirsiniz.

    Hayalet Avcısı
  • Oyununuzu test etmek için bir arkadaşınıza sorun. Kaç puan alabilir? Oyununuz çok kolaysa şunları yapabilirsiniz:

    • Oyuncuya daha az zaman verin;
    • Hayaletlerin daha az görünmesini sağlayın;
    • Hayaletleri küçült.

    Doğru zorluk seviyesi olduğuna emin olana dek oyununu birkaç kez test et.

Kaynak

Yorumunuzu Ekleyin


Yükleniyor...
Yükleniyor...