Layer Modlarının Uygulanması
Layer modlarının uygulanması resimli anlatımı
Layer Mod:layer larımızın efekt vermek için kullanırız
layerlarımızıı örnek verdiğimiz resimler bu 2 resmi üst üste tek bir layer yapıyoruz ki layer kiplerimizi daha belirgin duruma getirmek için
Normal:asetat katmanıdır. Şeffaflığı “Opacity” adlı bölümden değiştirilebilir.%o değeri tam geçirgen dır.
normal sekmemizde resmimizde bir değişiklik olmak ancak "opacity" değeriyle oynarsak bir değişiklik olur
Dissolve:dağılma veya erime efekti vermek için kullanırız Bu efekt daha çok pürüzlü, dağınık, kirli çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanırız
Darken:Etkili renklerden koyu olanları önplanda kılar
Multiply:İki katmanı birbirine kombine eder. Sanki iki şeffaf kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi ama sonunda elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu bir resim karşımızıa çıkar
Color Burn:bu efekt genellikle Yanma, kor ateşi gibi amaçlar için kullanabiliriz
Linear Burn:
Darker Color:
Lighten:Etkili olan renklerden açık olanları etkili kılar yani bir neyi "darken" ın tam tersi işlev görmektedir
Screen:İki resmin birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir.
Color Dodge: en etkileyici efektlerden biridir. Bu etki ile uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır.
Linear Dodge:resmimizin koyuları baskın açık renkler daha çok ön planda olmasını sağlar
Lighter Color:resmimizdeki seffaflığı yani renklerin sıcak tonlara akmasını sağlar
Overlay:Bu efekt tamamıyla “Multiply” ile “Screen” efektlerinin orta noktasını bulmak için kullanırız
Soft Light:Bu efekt hafif şiddetteki bir spot ışığın verdiği etkiyi vermek için kullanırız
Hard Light::”Soft Light”ın daha şiddetli olan bir çeşididir.
Hard Mix:resmimizdeki renklerin matlaşmış ve yoğunluğu siyah olarak değiştirir
Difference:Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır bir nevi renkler arasında hesaplama yapar
Exclusion::”Difference” ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar verir. Siyah rengin etkili olduğu zaman siyah renk doğar. Beyaz rengin etkili olduğu zaman beyaz renk uygulanır
Hue:eden renk ile etki edilenin “Hue” değeri kombine edilir. ”Saturation” ve “Luminosity” değerleri değişmez.
Saturation:Saturation” rengin şiddetidir diyebiliriz. Etki eden ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir.”Hue” ve “Luminosity” değerleri değişmez.
Color:farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir
Luminosity:”Luminosity” rengin parlaklığıdır. Etki eden renk ile etkiyen rengin “Luminosity” değerleri kombine edilir
Hazırlayan:Tolga GÜLBAKAN
layerlarımızıı örnek verdiğimiz resimler bu 2 resmi üst üste tek bir layer yapıyoruz ki layer kiplerimizi daha belirgin duruma getirmek için
Normal:asetat katmanıdır. Şeffaflığı “Opacity” adlı bölümden değiştirilebilir.%o değeri tam geçirgen dır.
normal sekmemizde resmimizde bir değişiklik olmak ancak "opacity" değeriyle oynarsak bir değişiklik olur
Dissolve:dağılma veya erime efekti vermek için kullanırız Bu efekt daha çok pürüzlü, dağınık, kirli çizgi veya yüzeylerin yapımında kullanırız
Darken:Etkili renklerden koyu olanları önplanda kılar
Multiply:İki katmanı birbirine kombine eder. Sanki iki şeffaf kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz gibi ama sonunda elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu bir resim karşımızıa çıkar
Color Burn:bu efekt genellikle Yanma, kor ateşi gibi amaçlar için kullanabiliriz
Linear Burn:
Darker Color:
Lighten:Etkili olan renklerden açık olanları etkili kılar yani bir neyi "darken" ın tam tersi işlev görmektedir
Screen:İki resmin birbirine kombine edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde edilir.
Color Dodge: en etkileyici efektlerden biridir. Bu etki ile uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır.
Linear Dodge:resmimizin koyuları baskın açık renkler daha çok ön planda olmasını sağlar
Lighter Color:resmimizdeki seffaflığı yani renklerin sıcak tonlara akmasını sağlar
Overlay:Bu efekt tamamıyla “Multiply” ile “Screen” efektlerinin orta noktasını bulmak için kullanırız
Soft Light:Bu efekt hafif şiddetteki bir spot ışığın verdiği etkiyi vermek için kullanırız
Hard Light::”Soft Light”ın daha şiddetli olan bir çeşididir.
Hard Mix:resmimizdeki renklerin matlaşmış ve yoğunluğu siyah olarak değiştirir
Difference:Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu rengin R,G ve B değerlerini çıkartır bir nevi renkler arasında hesaplama yapar
Exclusion::”Difference” ile çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar verir. Siyah rengin etkili olduğu zaman siyah renk doğar. Beyaz rengin etkili olduğu zaman beyaz renk uygulanır
Hue:eden renk ile etki edilenin “Hue” değeri kombine edilir. ”Saturation” ve “Luminosity” değerleri değişmez.
Saturation:Saturation” rengin şiddetidir diyebiliriz. Etki eden ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir.”Hue” ve “Luminosity” değerleri değişmez.
Color:farklı bir şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir
Luminosity:”Luminosity” rengin parlaklığıdır. Etki eden renk ile etkiyen rengin “Luminosity” değerleri kombine edilir
Hazırlayan:Tolga GÜLBAKAN
Yorumunuzu Ekleyin